Friday, November 25, 2011

Bisikan cinta


Ku bisikkan Cinta..
mungkin cintakan membawaku tinggi ke awanan dan bintang2
Saat pertama kali aku hadir ke majlis seperti ini
Aku merasa tenang seperti ikan di dalam air,
benarlah kata Nabi
Bahawa inilah taman-taman syurga
Sejak saat itu, malam2ku dipenuhi mimpi-mimpi indah
Rabbi… aku gelisah, apakah amalanku Engkau terima… hingga aku merasa bahagia
Ataukah Engkau tolak hingga aku merasa sedih…
Demi Maha kekuasaanMu inilah yang akan kulalukan selama Engkau
Beri daku hidup..
Sekiranya jika Engkau usir aku dari pintuMu
Aku takkan pergi kerana cinta padaMu telah memenuhi hatiku..
Ya Allah…
Dengarkanlah bisikkan hatiku ini
Pada dua persimpangan jalan laluan hidupku ini
Aku hanya ada dua pilihan
Hidup untuk terus menyintaiMu dan RasulMu
atau mati
Seribu kerinduan telah membakar diriku
Seribu penyesalan telah melanda diriku
tanpaMu siapa aku
kadang ku menangis kerana ku sedar betapa
 jauhnya aku denganMu
Wahai Rabbi betapa diriku ini terlalu hina disisiMu
Dengan berbuat Noda dan dosa.
Aku sentiasa bimbang dengan nasib-nasib di hari kemudian
Ya Allah pimpinlah aku melalui jalan kekasihMu
Moga cahaya kebahagiaan akan sentiasa menerangi jalan hidupku
Di dunia dan di akhirat..
Amin ya Rabbal ‘Alamin…

No comments:

Post a Comment

Popular Posts