Wednesday, June 13, 2012

sahabat, kenapa masih mahu pergi?

sahabat,
bagai baru semalam engkau menegurku
bagai baru semalam kau bertanya namaku
bagai baru semalam kita sering berbalas soalan
bagai baru semalam kita menyambung sebuah ukhuwah

sahabat,
kenapa masih degil dengan pegangan mu itu
aku bukan menghalang
tapi kau perlu ingat
berbezanya suasana di sini
dan di tempat yang akan kau mendalami ilmu

sahabat
bukan niatku menghalang
bukan niatku untuk membatalkan cita-citamu
tapi aku takut
kau akan jadi seperti mereka
yang terpengaruh dengan suasana yang tidak solehah
aku dan sahabat yang lain masih mengharap
agar engkau terus bersama kami

sahabat
engkau lah wasilah kami menjadi rapat
memang semua itu berlaku takdir dari Allah
tapi engkau adalah pemula persahabatan kita
jujur aku katakan
engkau lah sahabat terbaik dari kalangan yang terbaik

sahabat
kini aku cuba belajar melepaskanmu
bukan kerana benci
bukan kerana menyampah dengan keputusanmu
tapi kerana jawapan dari Allah terhadap istikharahmu

sahabat
mungkin selepas ini
gurau senda kita hanya di alam maya
tidak lagi dapat makan bersama
tidak lagi dapat bertukar suka dan duka bersama
 moga Allah sentiasa bersamamu

1 comment:

Popular Posts