Wednesday, July 4, 2012

YA ALLAH

Ya Allah,
Hari ini aku sangat gembira
terima kasih padaMu atas nikmat ini
kerana Engkau,aku miliki sahabat-sahabat yang memahami..
sungguh aku akan menjaga segala yang engkau berikan ini

Tetapi ya Allah,
aku berasa seperti tidak layak untuk mendapat nikmat ini
jika nak di bandingkan dengan amalanku yang tak seberapa
sungguh ya Allah
air mata yang menitisa dariku untukMu boleh di bilang
sedangkan nikmatmu begitu banyak sehingga tidak terbilang..

Wahai cintaku
apabila aku melihat mereka yang Engkau uji
 dengan mengurangkan nikmat pada mereka
aku berasa sangat bertuah
benarlah kata guruku
jangan melihat orang di atasmu
tapi lihatlah mereka yang berada di bawahmu
pasti engkau akan bersyukur

Wahai pemilik hati ini
kadangkala Engkau uji hati ini
dengan menghadirkan rasa yang cukup indah
kadangkala juga aku lupa
semua itu darimu
sungguh penyesalan dalam diri ini
jika aku tidak berterima kasih padamu..

Wahai penentu segalanya
aku berharap ujianMu sentiasa menemani ku
kerana dengan cara itu sahaja
aku akan mengetahui bahawa engkau
sentiasa memerhatikan aku
bertuah bagiku jika kasihMu sentiasa ada dalam diriku
gelisah menjadi tenang
payah menjadi mudah
sedih menjadi ceria
dan
duka menjadi cinta...

moga Engkau sentiasa dalam hati ini ya Allah..

by: ~LAKARAN KASIH~
   " PUTERA WALID "

No comments:

Post a Comment

Popular Posts