Friday, August 3, 2012

rindu~~


Semalam, hari ini, dan seterusnya,
Masih sama, masih merindukanmu,
Bila dirimu pergi,
Aku jadi buta,
Perasaan jadi sampah,
Aku kenyang dengan penipuan dunia,
Tapi, jangan pernah khuatir tentang aku,
Aku janji, pasti akan merinduimu tiap waktu.
Aku tidak pernah sesal,
Aku redha dan aku tahu,
Allah SWT sayang lagi akan ibu,
Selagi aku masih mampu,
Masih mampu mengangkat takbir,
Yang selaras tingginya dengan dua telinga yang dikurniakan Allah,
Bibit bibirku akan mendoakan kebahagiaanmu tiap waktu.
Semua nota ini,
Akan aku kepilkan,
Diatas kapal terbang kertas,
Buatan sendiri,
Agak murah,
Tapi, aku tahu nilainya setinggi mana.
Biar,
Biar orang kata aku gila,
Gila dengan permainan jiwa,
Tapi aku gembira selimut duka wahai saudara!
Aku memang begini,
Biarlah aku dengan imaginasiku ini,
Imaginasi halal yang buat aku senyum,
Aku tahu ini tidak akan terjadi,
Tapi tidak mengapa,
Anggap sahaja, aku masih bersamanya,
Masih didakapannya,
Wahai ibu.

No comments:

Post a Comment

Popular Posts