Saturday, March 31, 2012

Awk.. Maafkan saya ye ^^







Awak..maafkan saya..bukan saya tak nak contact awak..
tapi..saya lebih suka contact dengan Allah swt sebab ape?.
Sebab Allah balas dengan sebuah ketenangan,
tapi awak hanya dengan ungkapan cinta..

Awak..maafkan saya..bukan saya tak nak luangkan masa untuk awak,
Tetapi..saya lebih suka..luangkan masa bersama Allah swt..sebab ape?
Sebab saya merasakan, saya dekat sangat dengan Allah swt,
tapi..kalau dengan awak..saya takut akan terjatuh ke dalam jurang cinta nafsu..

Awak..maafkan saya, bukan saya tak mahu luahkan isi hati saya pada awak..
tapi..saya lebih suka meluahkan isi hati saya pada Allah swt.. sebab ape?
Sebab Allah Maha Mengetahui dan Allah tahu ape..yang terbaik buat saya..
tapi..kalau saya luahkan awak pada awak, saya bimbang hati saya akan berpaling daripada Allah swt..

Awak..maafkan saya, bukan saya tak mahu ungkapkan rasa sayang itu pada awak,
tapi saya lebih suka ungkapkannya pada Allah swt..sebab ape?
Sebab saya tahu Allah akan membalasnya dengan sebuah kebahagian..
tapi awak hanya mungkin dengan ungkapan sayang sahaja.

Awak..maafkan saya, bukan saya tidak mahu pandang awak
ketika kita mula berbicara.. tapi saya lebih suka menundukkan pandangan..
sebab ape? Sebab seorang muslimah haruslah tidak memandang dan tidak dipandang.. saya tak mahu awak berdosa dan saya juga
tidak mahu menanggung dosa..

Awak..maafkan saya..jika tidak dapat membahagiakan awak..
Sebab ape? Sebab kasih sayang saya pada awak tidak boleh
melebihi kasih sayang saya pada Allah swt..

Awak..saya tak kisah kalau awak nak kata saya tidak berperasaan..
Saya tidak kisah juga, jika awak nak kata saya kolot..
Dan saya juga tak kisah jika awak hendak tinggalkan saya..
Saya menerima dengan senyuman kerana saya tahu..
Allah swt sayangkan saya dan awak..

Dan dari situ, Dia menyalurkan kekuatan dan ketabahn di dalam hati saya untuk menerima segalanya dengan redha..
Saya yakin dengan hikmah yang tersembunyi..walaupun kasih sayang saya terhadap awak terputus, tapi kasih sayang saya pada Allah swt..
tidak pernah terputus.. Saya merasakan diri saya sekarang sentiasa dekat dengan Allah swt walaupun pelbagai ujian yang harus ditempuhi..
Saya juga berharap awak pun begitu.. :) kerana cinta bukan milik kita..




Ingatlah wahai sahabat..Sejauh mana pun kasih sayang kita pada seseorang itu..tidaklah sejauh kasih sayang kita pada Allah swt.. kerana cinta bukan milik kita tetapi milik yang Maha Esa..Yakinlah dengan jodoh yang Allah swt tetapkan untuk kita, kerana setiap orang yang lahir di dunia ini diciptakan berpasang-pasangan.. dan kalian ingat tak, orang selalu kata orang baik untuk orang yang baik, mesti semua orang mengimpi-impikan jodoh yang baik itu, nak dapatkan yang baik? senang je..kalian kena la..perbaiki diri kalian darri sudut, keimanan, tanggungjawab, dan sebagainya. Dan apabila kalian perbaiki diri kalian secara tak langsung, kalian akan dijodohkan dengan yang baik-baik yela..jika dia memperbaiki diri dan anda juga perbaiki diri Insya-Allah apa yang diimpi-impikan menjadi kenyataan.. Alhamdulillah..dan Insya-Allah..

So sentiasa senyum walaupun dilanda pelbagai dugaan..Senyumlah andai diri dilukai.. ^^
Senyum tu kan sedekah.. senang je kan :D

No comments:

Post a Comment

Popular Posts