Thursday, January 17, 2013

Aku sentiasa membantu


















Sahabat , kini mungkin hampir genap setahun pengenalan kita,
bermula dengan salam perngenalan,
kau sambut dengan keikhlasan , mungkin sebelum itu
kita saling tidak memandang antara satu sama lain
kerana apa? itu rahsia kita berdua.

Namun kini sahabat, hubungan ini umpama telah terpatri
kerana Allah aku menymbutmu, begitu juga engkau
meskipun pendapat kita saling berbeza
perbezaan itu kita jadikan wadah untuk merapatkan lagi hati ini
engkau dengan cara engkau, aku dengan caraku
tapi bila bersatu , terbina sebuah kekuatan

Kekuatan itu lah yang membantu aku, membantu engkau
tatkala kita berjuang bagi mengembalikan D n T
apa itu D n T?
Dakwah dan tarbiah. .
Engkau sering menasihatiku
"Jangan kau ragu atas kebenaran yang d bawa ini, Allah tetap akan beri yang terbaik"
Teringat pula pesan ayahanda DR ______
Yang ramai itu tak semestinya benar,
dan yang popular itu tak semestinya tepat.

Aku ini bukan lah seorang yang celik akal
Berbicara pun tak pandai
apatah lagi menyelangi setiap kata-kata dengan kalam-Nya
tapi sahabat, aku akan terus mencuba untuk membantumu
kerana aku yakin , apabila kita berada di bawah mereka yang benar,
pasti Allah akan menolong

Biarlah berita itu terus tersebar
berita yang merosakkan namamu
tapi jangan kau lupa, kita adalah muslim bukan Muslim
mengambil perkataan itu menjadi sifat
bukan mengambil gelaran semata-mata
muslim itu sentiasa sabar dan tahan dengan pelbagai mehnah
dan akhirnya dia akan mencapai suatu kejayaan

~tiada kaitan dengan yang hidup mahupun yng telah pergi~


INNI MA'AKA


"Mereka beriman kepada Allah dan Hari Akhirat, menyuruh kepada segala perkara yang baik dan melarang daripada segala perkara yang salah (mungkar), dan mereka pula segera mengerjakan pelbagai kebajikan. 

Mereka (yang demikian sifatnya), adalah dari orang-orang yang soleh" - 114: surah Ali Imran


No comments:

Post a Comment

Popular Posts