Tuesday, January 22, 2013

Kenapa MAcam ini, Kuatkan Aku Allah :'(

Salam Alaikum

Mungkin entri ini sedikit membosankan, yeah. sebab .. entahlah . setelah setengah semester ini baru banyak perkara yang dibongkarkan. tak sangka mereka tidak menyukai diri ini. tak tahulah kenapa, tapi hati manusia kan lain-lain. Alhamdulillah Allah masih berikan sahabat-sahabat yang support dari belakang. walaupun zahirnya nampak sahabat2 ni jenis yang suka-suka tapi bila bab memberikan semangat dan menceriakan merekalah yang terbaik. Meskipun diri ni selalu cuai dan lembap dalam sesuatu perkara kenapa tak bertanya sebab dan kenapa mesti dipanjang-panjangkan cerita. Diri ni tahu perkara ni memang dah lama. tapi senyapkan je. Tapi sampai satu masa ia terluah sendiri. Macam belon, makin diisi angin ia akan makin membesar dan sampai satu masa ia akan pecah. mungkin ini yang berlaku pada ana sekarang.

Tapi berapa ramai yang faham, bila mula berbicara orang kata beremosi, tidak meletakkan iman yang pertama dalam berbicara. tak pandai selesaikan masalah di kalangan ahli majmuah. Kenapa perlu pertikaikan perkara itu, sdgkan sebelum ni ana tak pernah merungut dalam menguruskan kerenah yang berbagai-bagai. di sebabkan satu masalah ini, masing2 nak jadi orang yang kononnye mengharmonikan sdgkan antunna sendiri yang memulakan. Ye , ana tahu mmg tanggungjawab ana mengharmonikan. Tapi kdg2 kita kne biarkan jugak, supaya ia menjadi pengalaman yang plg di ingati dan insyaAllah ia akan menjadi pengajaran.

Sudah-sudah lah mengatakan yang "kami"ini suka mengambil kesempatan. Tidak pernah terniat dalam hati setiap dari "kami". Dan bukankah antunna semua telah membuat fitnah ke atas kami? Sunnguh ana akui apa yang sahabat n pesanan guru ana selama ini benar dan tidak boleh d sangkal lagi. Antunna yang membenarkannya.

IM REALLY DISSAPOINTED WITH "YOU"

Biarkanlah aku berundur dengan senang ~

2 comments:

  1. sabar yer, abaikan jer manusia2 jenis mcm tu, yg penting kite ni bukan hidup di dunia je.. kita ada akhirat yang hakiki..

    ReplyDelete
  2. setiap majmuah allah bagi ujian yg berlainan. mmg susah nak memahami dan difahami.

    ReplyDelete

Popular Posts