Tuesday, October 23, 2012

tak tersangka tak terduga!

Dengan Nama Allah Yang Maha Pengasih lagi Maha Penyayang..

Alhamdulillah..sudah genap seminggu berada dirumah. seronok dapat bersama-sama dengan family. walaupun tak banyak berjalan ke sana kemari,tapi duduk dirumah banyak 'benda' yang boleh kita perolehi.mahupun nasihat ataupun ganjaran dari Ilahi.Kepada sahabat-sahabat yang bercuti di rumah tu,ringan-ringankanlah tangan tolong mak ayah ,sebab mak ayah ni adalah kunci utama untuk ke syurga. Nabi bersabda lagi,
             Keredhaan Allah terletak pada keredhaan ibu bapa..

ingat ! pesan nabi itu pasti,masakan tidaknya nabi kn Al-Amin..Sollu a'la Nabi muhammad..Allahumma Solli A'la Saidina Muhammad..

nak ceritanya,seminggu yang lepas,sahabat dari negeri sembilan ada ajak untuk buat program d Kuala Pilah ,Negeri Sembilan..sejujurnya ana ni bukanlah orang yg slalu berprogram,tapi kalau diberi peluang akan cuba buat yang terbaik :D
Jadi sahabat-sahabat,jika ada sesuatu permintaan untuk melakukan perkara yang baik dan kita pula masih kekok dalam melaksanakannya,maka cubalah sebab sesuatu perkara itu datangNya dari Allah.Semua yang datang dari Allah adalah untuk menjadikan kita lebih baik dan ustaz ana berpesan,sesuatu bakat itu bukan hadir secara semulajadi,tapi ia perlu dilatih dan terus di asah agar sampai ke tahap yang terbaik..insyaAllah..
Doakan kejayaan kami ya! pada 30,31/10/2012

Akhir kalam,dalam sibuk mengendalikan program jangan lupa pada pemegang hati..dialah yang akan membuka hati-hati peserta..sekian,assalamualaikum..:)

No comments:

Post a Comment

Popular Posts